Digital Skills and Tools

R$925,00
TESTE SEU INGLÊS QUERO SER ALUNO

The online course Digital Skills and Tools will provide participants with an overview of some emerging technologies and enable educators, course coordinators, and branch managers to develop their digital skills and use digital tools that can impact teaching practices. Discover, experience, and apply digital tools to boost increased collaboration, engagement, and excitement in the language classroom.

Topics (Tópicos)

- Exchange introductory messages with classmates (trocar mensagens introdutórias com colegas);
- Become familiar with the online environment MOODLE, our virtual classroom (familiarizar-se com o ambiente online MOODLE, nossa sala de aula virtual);
- Answer the online survey to provide the instructor with some background information (responder a um questionário online para fornecer informações importantes ao instrutor);
- Reflect about teaching and learning in the 21st century (refletir sobre o ensino e aprendizagem no século XXI);
- Explore a variety of current trends in Educational Technology (explorar uma variedade de tendências tecnológicas educacionais);
- Reflect upon the need of acquiring digital skills to teach and learn in the 21st century (refletir sobre a necessidade de adquirir habilidades digitais para ensinar e aprender no século XXI);
- Keep interacting with the group (manter interação virtual com o grupo);
- Create your own blog in Blogger (criar o seu blog pessoal usando BLOGGER);
- Report on your digital discoveries of the week on your own blog (relatar descobertas digitais da semana no seu blog);
- Get familiar with online ways in which you can keep your favorite resources (familiarizar-se com maneiras online de rastrear seus recursos favoritos);
- Expand your knowledge on social bookmarking (expandir seu conhecimento em bookmarking social);
- Learn a new way to filter information (aprender uma nova maneira de filtrar informação);
- Interact with your classmates in our social bookmarking group space (interagir com os colegas no espaço de bookmaking social);
- Have a forum discussion (participar de um forum de discussão);
- Report on your findings of the week (reportar as descobertas da semana);
- Consider the potential of integrating social media into the classroom (considerar o potencial de integração das mídias sociais à sala de aula);
- Interact with your classmates to develop an activity that integrates social media tools (interagir com colegas para desenvolver uma atividade que integre ferramentas de mídias sociais);
- Reflect upon the possibilities for using social media tools in your context (refletir sobre as possibilidades de usar ferramentas de mídias sociais);
- Understand the concept of blogging (entender o conceito de blogging);
- Consider the potential of educational blogging (considerar o potencial de blogging educacional);
- Explore different blogging approaches (explorar diferentes abordagens de blogging);
- Interact with your classmates to talk about educational blogging and the pedagogy behind it (interagir com colegas para falar de blogging educacional e da pedagogia por trás da prática);
- Explore resources that illustrate the concept of having students as content creators (explorar recursos que ilustrem o conceito de ter alunos como criadores de conteúdo);
- Explore ideas on how to use images, digital posters, word clouds, presentation tools, and voice recording apps in the classroom (explorar ideias de como usar imagens, posters digitais, nuvens de palavras, ferramentas de apresentação, e aplicativos de gravação de voz em sala de aula);
- Create your own products using the ideas explored above (criar os seus próprios produtos usando as ideias exploradas anteriormentes);
- Write a reflection about having students as content creators on your blog (escrever uma reflexão no blog pessoal sobre ter alunos como criadores de conteúdo);
- See examples of different ways to tell a story online (ver exemplos de maneiras diferentes de contar uma história online);
- Have the chance to tell your own story (contar a sua própria história);
- Have a comprehensive list of tools for digital storytelling to choose from (ter uma lista extensa de ferramentas digitais de storytelling para escolha);
- Retell your story using one of the tools you learn about (recontar sua história usando uma das ferramentas aprendidas);
- Reflect upon the process of creating a digital story (refletir sobre o processo de criação de história digital);
- Share your revisited educator's story (compartilhar sua história de educador);
- Understand and experience the potential of wikis in the classroom (entender e experienciar o potencial das wikis na sala de aula);
- Learn about the basic features of wikis to make them a powerful tool in the 21st century classroom (aprender sobre características básicas das wikis para torná-las uma ferramenta poderosa na sala de aula do século XXI);
- See examples of different uses of wikis (ver exemplos de diferentes usos de wikis);
- Plan your final course project on a wiki page (planejar o seu projeto final de curso em uma página de wiki).

Additional information

Number of hours 30 hours
Course duration 10 weeks (February 17 - April 26)
Assessment - Instructor's feedback
- Peer feedback
- Weekly reflections via blog posts / discussion foruns
- Self-assessments
- Self-checks through check lists
- Project elaboration
• Active participation with substantial contribution to discussion in the group forums / blog posts.
• One reflective writing piece per week
• Final Project elaboration and presentation (details on the development of the project will be given in due time)

To successfully complete your learning process in the next ten weeks and receive your Certificate of Participation for the Digital Skills & Tools course, you must be an active participant and contribute substantially to the discussion in assigned activities.

Course material

All the course material is produced by Casa Thomas Jefferson

Mais informações
Descrição
TESTE SEU INGLÊS QUERO SER ALUNO

The online course Digital Skills and Tools will provide participants with an overview of some emerging technologies and enable educators, course coordinators, and branch managers to develop their digital skills and use digital tools that can impact teaching practices. Discover, experience, and apply digital tools to boost increased collaboration, engagement, and excitement in the language classroom.

Topics (Tópicos)

- Exchange introductory messages with classmates (trocar mensagens introdutórias com colegas);
- Become familiar with the online environment MOODLE, our virtual classroom (familiarizar-se com o ambiente online MOODLE, nossa sala de aula virtual);
- Answer the online survey to provide the instructor with some background information (responder a um questionário online para fornecer informações importantes ao instrutor);
- Reflect about teaching and learning in the 21st century (refletir sobre o ensino e aprendizagem no século XXI);
- Explore a variety of current trends in Educational Technology (explorar uma variedade de tendências tecnológicas educacionais);
- Reflect upon the need of acquiring digital skills to teach and learn in the 21st century (refletir sobre a necessidade de adquirir habilidades digitais para ensinar e aprender no século XXI);
- Keep interacting with the group (manter interação virtual com o grupo);
- Create your own blog in Blogger (criar o seu blog pessoal usando BLOGGER);
- Report on your digital discoveries of the week on your own blog (relatar descobertas digitais da semana no seu blog);
- Get familiar with online ways in which you can keep your favorite resources (familiarizar-se com maneiras online de rastrear seus recursos favoritos);
- Expand your knowledge on social bookmarking (expandir seu conhecimento em bookmarking social);
- Learn a new way to filter information (aprender uma nova maneira de filtrar informação);
- Interact with your classmates in our social bookmarking group space (interagir com os colegas no espaço de bookmaking social);
- Have a forum discussion (participar de um forum de discussão);
- Report on your findings of the week (reportar as descobertas da semana);
- Consider the potential of integrating social media into the classroom (considerar o potencial de integração das mídias sociais à sala de aula);
- Interact with your classmates to develop an activity that integrates social media tools (interagir com colegas para desenvolver uma atividade que integre ferramentas de mídias sociais);
- Reflect upon the possibilities for using social media tools in your context (refletir sobre as possibilidades de usar ferramentas de mídias sociais);
- Understand the concept of blogging (entender o conceito de blogging);
- Consider the potential of educational blogging (considerar o potencial de blogging educacional);
- Explore different blogging approaches (explorar diferentes abordagens de blogging);
- Interact with your classmates to talk about educational blogging and the pedagogy behind it (interagir com colegas para falar de blogging educacional e da pedagogia por trás da prática);
- Explore resources that illustrate the concept of having students as content creators (explorar recursos que ilustrem o conceito de ter alunos como criadores de conteúdo);
- Explore ideas on how to use images, digital posters, word clouds, presentation tools, and voice recording apps in the classroom (explorar ideias de como usar imagens, posters digitais, nuvens de palavras, ferramentas de apresentação, e aplicativos de gravação de voz em sala de aula);
- Create your own products using the ideas explored above (criar os seus próprios produtos usando as ideias exploradas anteriormentes);
- Write a reflection about having students as content creators on your blog (escrever uma reflexão no blog pessoal sobre ter alunos como criadores de conteúdo);
- See examples of different ways to tell a story online (ver exemplos de maneiras diferentes de contar uma história online);
- Have the chance to tell your own story (contar a sua própria história);
- Have a comprehensive list of tools for digital storytelling to choose from (ter uma lista extensa de ferramentas digitais de storytelling para escolha);
- Retell your story using one of the tools you learn about (recontar sua história usando uma das ferramentas aprendidas);
- Reflect upon the process of creating a digital story (refletir sobre o processo de criação de história digital);
- Share your revisited educator's story (compartilhar sua história de educador);
- Understand and experience the potential of wikis in the classroom (entender e experienciar o potencial das wikis na sala de aula);
- Learn about the basic features of wikis to make them a powerful tool in the 21st century classroom (aprender sobre características básicas das wikis para torná-las uma ferramenta poderosa na sala de aula do século XXI);
- See examples of different uses of wikis (ver exemplos de diferentes usos de wikis);
- Plan your final course project on a wiki page (planejar o seu projeto final de curso em uma página de wiki).

Additional information

Number of hours 30 hours
Course duration 10 weeks (February 17 - April 26)
Assessment - Instructor's feedback
- Peer feedback
- Weekly reflections via blog posts / discussion foruns
- Self-assessments
- Self-checks through check lists
- Project elaboration
• Active participation with substantial contribution to discussion in the group forums / blog posts.
• One reflective writing piece per week
• Final Project elaboration and presentation (details on the development of the project will be given in due time)

To successfully complete your learning process in the next ten weeks and receive your Certificate of Participation for the Digital Skills & Tools course, you must be an active participant and contribute substantially to the discussion in assigned activities.

Course material

All the course material is produced by Casa Thomas Jefferson

Totvs Code
3.000069
Escreva sua Própria Avaliação
Somente usuários registrados podem escrever comentários. Por favor, faça o login ou crie uma conta
Encontramos outros produtos que você pode gostar!
To Top